dimarts, 16 de febrer del 2016

FRANCO, JUAN CARLOS I "LA UNIDAD DE ESPAÑA"...


Juan Carlos diu que Franco, l’últim dia, li va agafar la mà i ‘només’ li va demanar de ‘preservar la unitat d’Espanya’.

La televisió francesa France3 va oferir ahir una polèmica ‘autobiografia’ de Juan Carlos de Borbó, coproduïda amb TVE, que evitava tots els escàndols d’aquests darrers anys relacionats amb l’ex-monarca d’Espanya. Un documentari que la televisió espanyola s’ha negat a reproduir.

Juan Carlos hi justifica la seva vida política i en un moment de l’entrevista explica: ‘El dia abans de morir-se, [Franco] em va agafar la mà i l’única cosa que em va demanar va ser: “Altesa, preserveu la unitat d’Espanya”.’ El pare del rei actual encara rebla més la importància del fet afegint tot seguit: ‘I, si hi penses, això significa moltes coses.’



Juan Carlos explica que ja des de petit tenia Franco a prop. ‘A una banda, Franco; a l’altra, el meu pare. Quan les coses anaven bé entre elles, estudiava a Espanya. Quan no hi anaven, em repatriaven a Portugal.’ I afegeix: ‘Ell m’estudiava sempre, i jo mirava de ser natural, de ser jo mateix (…). [Franco] parlava poc amb la gent, era hermètic, però amb mi parlava, i reia’.