Per primera vegada en el que portem d´any una campanya seriosa uneix diferents sectors independentistes (com està passant en aquesta 2ª #no vull pagar). Al mateix temps també es fa un seguiment a fora de Catalunya (com el seguiment del canal francès France 3).
Cal que siguem coherents amb la campanya, davant la pressió tant del Govern espanyol com el català en contra.
Article publicat al diari digital e-noticies.cat
Per part de Victor Alexandre:
Davant les intimidacions de la
conselleria d'Interior a la societat catalana, que, per mitjà de la
campanya "No vull pagar", es revolta contra l'espoliació espanyola i el
robatori descarat que suposen els peatges de les nostres autopistes,
cal tenir presents algunes coses. D'entrada, cal que la gent prengui
nota d'aquest comportament en virtut del qual la Generalitat, entre
defensar Catalunya d'una injustícia o perpetuar-la, ha escollit aquesta
segona opció. És a dir, que, tot i no haver-hi res punible, des del
punt de vista legal, en la negativa a pagar els peatges, el conseller
Felip Puig ha tingut la gosadia d'aparèixer a televisió amenaçant els
catalans amb multes de 100 euros en cas de rebel·lia. L'amenaça, si no
fos tan greu, seria força hilarant. El problema és que és doblement
greu. Greu, perquè, com dic, suposa un clar posicionament del govern de
Catalunya en favor d'una injustícia escandalosa, i greu perquè, a més a
més, el Col·legi d'Advocats de Barcelona ja ha dit que és mentida que
el govern tingui poder sancionador en aquesta matèria. Per tant, la
conselleria d'Interior menteix descaradament per tal de boicotejar la
campanya. Això no obstant, la campanya és del tot legal. El Col·legi
d'Advocats de Barcelona, mitjançant el president de la secció del dret
de la circulació, Joan-Carles Rio-Valle, ho ha fet públic així:
- "El que han fet no és sancionable, no hi ha cap norma que ho estableixi. Tot allò que no està prohibit, està permès. No hi ha cap norma en el Reglament General de Circulació que digui que no pagar el peatge sigui una infracció. I si no hi ha cap norma que ho digui, és inviable sancionar.
- "Amb relació als milers d'automobilistes que no paguen: "Han fet una infracció civil. És un incompliment contractual. Els usuaris de l'autopista tenen el compromís de pagar el servei que els donen per circular. És una obligació civil que es pot reclamar als jutjats. Abertis hauria de presentar 6.000 demandes, quelcom inviable.
- "L'amenaça del conseller Felip Puig d'imposar una multa de 100 euros: "És una mesura coactiva, intimidadora, perquè la gent tingui por i pagui.
- "Sobre la por d'alguns conductors a passar amb el llum en vermell: "És un senyal que també es troba a la sortida dels garatges, però no és cap semàfor de trànsit. No és un semàfor regulat pel reglament de circulació. Pel que fa al senyal que indica peatge, només obliga a aturar-se, no pas a pagar.
- "En cas que algun treballador dels peatges es negués o trigués a aixecar la barrera: "Seria una detenció il·legal si intentessin paralitzar el vehicle que es negués a abonar l'import del peatge. Si forcessin algú a pagar, podria ser fins i tot un delicte de coacció en què incorrerien els treballadors, com a persones físiques, i l'empresa de autopistes."En cas de requeriment d'identificació: "La policia et pot demanar la documentació i t'has d'identificar -en cap cas ho poden exigir els treballadors d'Abertis-. Però no poden fer res contra els qui decideixen no pagar el peatge. Caldria un canvi de legislació que indiqués que aquest fet és una infracció reglamentària de trànsit."
Queda clar, doncs, que cap català no ha
de tenir por de cap multa ni de res per l'estil quan defensa els
interessos del seu país cada cop que es nega a pagar per un servei que
ja ha pagat amb escreix diverses vegades i que està totalment
amortitzat. Cap Mosso d'Esquadra no pot retenir-nos ni imposar-nos cap
multa perquè no hi ha infracció. I encara menys pot retenir-nos o
bloquejar-nos el vehicle un treballador. Si ho fa, comet dos delictes:
un de coaccions -castigat amb pena de presó de sis mesos a tres anys o
de multa de dotze a vint-i-quatre mesos, segons l'article 172.1 del Codi
Penal- i l'altre de detenció il·legal -castigat amb la pena de quatre a
sis anys de presó segons l'article 163.1 del Codi Penal-. En cas que
algú s'hi trobi, ha de demanar assistència als Mossos d'Esquadra a
través dels telèfons 112 o 088 i fer la denúncia pertinent.
En aquest sentit, és magistral el treball
que estan portant a terme els tres diputats de Solidaritat Catalana
sol·licitant formalment a la conselleria d'Interior el llistat
d'aquelles persones -inclosos els responsables polítics- que "ordenin
imposar multes il·legals per afavorir la companyia privada Abertis" i
advertint que les denunciaran a la Fiscalia per cometre els delictes de
"prevaricació, coaccions, abús d'autoritat i altres en què puguin
incórrer". Com ha dit el diputat Alfons López Tena, "ni el president
Mas ni el conseller Puig poden convertir la Policia Nacional de
Catalunya, els Mossos d'Esquadra, en una policia privada al servei
d'unes companyies privades parasitàries com Abertis o La Caixa".
Per sort, cada minut que passa són més
els catalans que perden la por a reivindicar els seus drets nacionals i
aquest 20 de maig en tindrem una nova mostra. Aquest 20 de maig, en el
marc de la campanya #novullpagar, els peatges de Catalunya seran
travessats per milers de catalans assertius que diuen prou a
l'espoliació del seu país i prou també al negoci d'alguns
col·laboracionistes. Ara, per tant, és el govern de la Generalitat qui
ha de dir si està amb Espanya i els seus col·laboracionistes o amb
Catalunya i els seus drets nacionals.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada