dijous, 16 de febrer del 2012

QUI SÓN ELS TRAÏDORS ? (Després de l´enfrontament dialèctic Rigau- Strubell)


Com ja estem acostumats, la defensa propia d´un diputat independentista no sortirà als mitjans de comunicació. Per tant pengem la defensa escrita del Toni Strubell davant l´acusació de traïdor per part de la Consellera Rigau:


Quan vaig fer el pas cap a la política, era conscient del femer en què em ficava. Ja en vaig tenir un petit tast als anys 90. Si les coses són complicades en general, per a un independentista ho són encara més. Certament, ja em deia sempre el meu avi, Josep Trueta, que dels polítics, en general, no es podia esperar gaire res de bo. Hom es proposa formar part de l'excepció. Perquè també deia el Trueta que si Catalunya no arreglava el seu futur polític, tampoc podria haver-hi bons metges, ni nació catalana, ni protecció per la nostra llengua. Dit tot això, és evident que per bartre's per Catalunya, s'ha d'estar preparat pel que sigui. La veritat és que no em pensava que des del govern català, una consellera em pogués acusar a mi de "traïdor". Doncs és el que hi ha hagut avui.

Avui mateix la consellera Rigau, notablement nerviosa, m'ha acusat de traïdor. Bé, i què li havia dit jo? Jo li havia demanat que blindés el català com a llengua vehicular de Catalunya, com ho és el danès a Dinamarca i l'italià a Itàlia. I li ho havia demanat amb bones paraules, parlamentàriament. Tothom sap que una petita nació sense estat i amb molta immigració no-catalanoparlant no pot assegurar el futur de la seva llengua sense grans esforços de tot tipus. I que si el català perd el seu estatus de llengua vehicular de l'ensenyament, imposant-se els plans del ministre d'educació espanyol, el Sr. Wert, el català més tard o més d'hora morirà. Li he afegit una reflexió política crec que perfectament vàlida. Li he dit que em semblava que el pacte que han fet amb el PP és intolerable en un partit catalanista. In-to-le-ra-ble! L'any 2007 el president Mas va dir que CiU no pactaria amb el PP "en una generació". Doncs acaba de pactar amb el PP. Un partit que ha forçat el tancament de les delegacions de la Generalitat (o està "en ello"), que ha portat la immersió lingüística als tribunals, que va fulminar l'Estatut aprovat pel 90% de diputats d'aquesta cambra, que nega el corredor mediterrani (però fa l'aeroport de Castelló), que ja parla de trasvassar l'Ebre, que ha estat instrumental en blindar la imatge de Franco. CiU ha pactat amb el pitjor enemic de Catalunya. I li ha concedit la centralitat política que mai havia tingut. Qui són els traïdors? Els qui demanem l'escola en català i la seva defensa? O els qui pacten amb els qui neguen la nostra nació?

2 comentaris:

Víctor de la Torre ha dit...

Lamentable... Aquí us deixo una carta en defensa d'en Toni Strubell http://superviventcatala.blogspot.com/2012/02/quan-lautonomisme-tacusa-de-traidor.html. Salut!

CATALUNYA NACIÓ INDEPENDÈNCIA ha dit...

Gràcies a les persones que ens escriviu, a vegades no tenim temps de publicar tot el que voldriem.

Gràcies també al sr. Victor de la Torre que (fa ja unes setmanes) ens va enviar una carta en defensa d´en Toni Strubell. Recordem la cita: http://superviventcatala.blogspot.com/2012/12/quan-lautonomisme-tacusa-de-traidor.html