No és una via majoritària ni prioritària, però és una via més.
Alguns dirigents espanyols diuen que senten "cansament" en relació als catalans/es, ho viuen com una relació no necessària. La campanya de boicot contra els productes catalans (alguns dels "productes catalans" fan riure, però és la seva campanya) també aprofundia en aquest sentit.
Potser per això han decidit tancar la web de la campanya.
Us pengem una reflexió d´en Salvador Cot (Nació Digital) sobre el tema dels boicots, pensem que va bé legir-la, per part dels nostre lectors:
Independència per expulsió
Un dels factors que més està impulsant l'evolució política
de l'empresariat català és la pressió negativa que pateixen els
productes i serveis que s'exporten a Espanya. Des del boicot al cava de
2005 les campanyes contra les empreses catalanes no han parat de
créixer, fins el punt que només cal arribar fins a la "c" de boicot per
tal que Google completi la cerca amb "boicot productos catalanes", fins i
tot amb anuncis pagats per algú.
Totes les empreses que tenen alguna delegació o envien algun comercial més enllà del Cinca ho saben. Hi ha un rebuig estructural que, a més, va creixent i impregna cada cop més la societat espanyola. La catalanofòbia ha estat sempre un dels ingredients de la cultura popular espanyola i ara se li ofereix un terreny pràctic on expressar-se. Espanya ha deixat de ser un mercat propici.
Per això, i també pel desastre de l'economia espanyola, les empreses catalanes -amb les del cava al capdavant- fa anys que s'esforcen en obrir altres mercats. Ja no queda cap empresa d'aquest país que tingui confiança en una possible expansió a través del mercat espanyol.
L'estratègia dels impulsors del boicot només té sentit si el que volen és acabar de completar una gran majoria de la societat catalana per la independència. Una separació per expulsió, com reclama Jiménez losantos. En fi, tots els camins porten al mateix lloc.
Totes les empreses que tenen alguna delegació o envien algun comercial més enllà del Cinca ho saben. Hi ha un rebuig estructural que, a més, va creixent i impregna cada cop més la societat espanyola. La catalanofòbia ha estat sempre un dels ingredients de la cultura popular espanyola i ara se li ofereix un terreny pràctic on expressar-se. Espanya ha deixat de ser un mercat propici.
Per això, i també pel desastre de l'economia espanyola, les empreses catalanes -amb les del cava al capdavant- fa anys que s'esforcen en obrir altres mercats. Ja no queda cap empresa d'aquest país que tingui confiança en una possible expansió a través del mercat espanyol.
L'estratègia dels impulsors del boicot només té sentit si el que volen és acabar de completar una gran majoria de la societat catalana per la independència. Una separació per expulsió, com reclama Jiménez losantos. En fi, tots els camins porten al mateix lloc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada