Ignacio González, visitant avui els terrenys del futur aeroport. Foto: Comunitat de Madrid
Malgrat la crisi econòmica i les restriccions pressupostàries, la Comunitat de Madrid
ha anunciat
avui la intenció de construir un nou aeroport a la capital de l'Estat,
el cinquè, situat a deu minuts en cotxe del futur Eurovegas. El futur
aeròdrom del Suroeste, situat entre El Álamo i Navalcarnero, és una
antiga promesa electoral d'Esperanza Aguirre que, ara, el president de
la comunitat, Ignacio González, està disposat a fer realitat. Segons la
nota de premsa oficial, la nova infraestructura tindrà un moviment de
50.000 vols anuals, donarà feina a 15.000 persones i generarà un impacte
del 0,6% del PIB regional.
González ha visitat avui els terrenys on hi farà construir l'aeroport
per a vols xàrter i vols de negocis, i ha anunciat que ben aviat en
traurà a informació pública el Pla Director i l'Informe de
Sostenibilitat Ambiental que permetran iniciar les obres, que preveu que
durin uns tres anys i es financiïn privadament. González calcula que la
construcció de la infraestructura donarà feina a unes 15.000 persones, i
que quan estigui en funcionament, ocuparà fins a 6.000 madrilenys.
Segons els càlculs del govern autonòmic, a curt termini generarà una
riquesa de 600 milions d'euros, i a vint anys vista, de més de 1.000
milions.
El nou aeroport quedarà reservat a avionetes i vols xàrter, a imatge i
semblança dels aeroports de Farnborough, a tocar de Londres, o Le
Bourget, a tocar de París. Per tant, no entrarà en competència directa
amb Barajas, centrat en l'aviació comercial. Tot amb tot, sí que entrarà
en conflicte amb els altres tres aeroports de la regió: el de Cuatro
Vientos, el de Torrejón i el de Getafe, que en major o menor mesura ja
acullen vols privats. Però, a diferència d'aquests altres, el nou
aeroport es trobarà a tan sols deu minuts del futur Eurovegas. Malgrat
això, González ha defensat que aquest cinquè aeroport "no té res a veure
amb Eurovegas" perquè "és un plantejament que ja estava fet amb
anterioritat".
Inversió privada
La Comunitat de Madrid estima que el projecte requerirà una inversió de
230 milions d'euros, que confia que sortiran de les butxaques d'una
empresa privada que, un cop construït, el podrà explotar en règim de
concessió durant uns 40 anys. Segons els seus càlculs, el 2018 ja podria
estar en marxa.
A més, el govern autonòmic també calcula que, si Madrid és declarada seu
dels Jocs Olímpics del 2020, Madrid necessitarà més vies d'entrada que
las que té ara, i que la iniciativa privada estarà decidida a
apostar-hi.
"Madrid és de les regions més importants del món i si volem ser
competitius, hem de tenir un aeròdrom com els que ja existeixen en
d'altres capitals europees", ha proclamat González. (extret de Nació Digital).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada