No hi ha diners, però s' hauria de plantejat obertament d' anar recuperant infraestructures i no deixar que depenguin d' empreses espanyoles que depenen de l' Estat.
mentre, va bé llegir l' article d' en Vicent Partal a Vilaweb:
El primer de desembre de 2007, fa més de vuit anys, desenes de milers de persones van baixar per la Via Laietana de Barcelona indignats amb el servei dels trens de rodalia de Renfe. Aquella manifestació va ser convocada per la Plataforma pel Dret de Decidir, després de dies de caos com els que, per desgràcia, es van viure ahir. Aquella manifestació va conscienciar molta gent que l’estat espanyol actuava al Principat d’una manera ben diferent de com actuava a Madrid. I va contribuir a estendre la idea que només amb la independència les coses canviarien de debò en aquest país.
ÉS QUE NO HI HA MANERA DE POSAR RENFE CONTRA LES CORDES?
Vuit anys després, és cert que la
independència és més a prop que mai. Però no pot ser que, mentrestant, mentre
no arribe la independència, Adif i Renfe continuen maltractant la gent com ho
fan. Veure ahir el president d’Adif gallejant encara i culpant els Mossos
d’Esquadra era simplement indignant. Que ni tan sols volgués acudir a una
reunió d’urgència convocada per l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat és
un insult. No a les institucions, únicament, sinó sobretot a la gent. Que ahir
s’organitzàs un cafarnaüm a Madrid perquè els tres circulaven amb cinc minuts
de retard va ser simplement feridor.
No n’hi ha cap dubte: la culpa de tot aquest
caos és de Renfe i del govern espanyol, que no compleix les inversions
aparaulades. Això no ho discuteix ningú. Però la incapacitat dels governs
catalans per a aconseguir una solució també és més que preocupant. Generalitat,
diputacions, ajuntaments, sobretot el de Barcelona: és que ningú no pot fer-hi
res? És que no hi ha manera de posar Renfe contra les cordes? És que no hi ha
cap alternativa de cap classe que puga fer la vida dels ciutadans simplement
normal?
El 22 de gener de 2010, la SNCF francesa es va
oferir oficialment a substituir Renfe al servei de rodalia. Ho va dir
públicament el president d’aleshores, Guillaume Pepy. La Generalitat va
respondre que ho estudiaria. Renfe de primer es va posar una mica a to, va
suavitzar les actituds més aspres i després amenaçà la Generalitat amb el caos.
El resultat és que no es va fer res i que continuem on érem. Maltractats.
Ignore completament si això, canviar
d’operador, és cap solució. De fet, la gent de Catalunya Nord pot explicar-nos
que la SNCF tampoc no és cap bicoca. Potser Ferrocarrils de la Generalitat, que
ofereixen un servei magnífic, s’ho haurien de quedar tot. Ja m’imagine que
tothom dirà que no hi ha diners per a fer-ho, però si no ho recorde malament
s’havia arribat a parlar d’una empresa conjunta Ferrocarrils de la Generalitat
– SNCF. Almenys, no es pot rescindir el contracte de manteniment i fer-ne un de
nou amb clàusules draconianes que els obliguen a pagar cada vegada que passe
una cosa?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada