dimecres, 26 de juny del 2013

CINQUÈ AEROPORT A MADRID EN MIG DELS PLANS "D' AUSTERITAT".

No en teniem prou amb les obres faraòniques de l' AVE, amb ser un dels països amb l' atur més alt d' Europa, amb tenir uns indexs de corrupció importants ni amb tenir un dels índexs més alts de contaminació de metalls pesants en nens/es (per posar exemples ben diferents).
Doncs no, ara toca fer unes olimpiades a la capital de l' Imperi i fer un altre aeroport, mentre els de sempre parlen d' austeritat, retallades i despeses excessives de les "autonomies" (aquesta cosa estranya que no s' han cregut mai i es voldrien treure de sobre).
Tot sigui per fer una capital amb Eurovegas, aeroports, olimpiades, AVE radial, etc. Una capital "mundial" al mig de la meseta, xuclant econòmicament tota la població a 1000 km a la rodona.
Esperem que quan comencin les obres, nosaltres ja siguem fora.


I ara... un nou aeroport a Madrid

El president de la Comunitat de Madrid anuncia la creació del cinquè aeroport de la regió, el del Suroeste, que preveu que ja estigui en marxa el 2018 i que atregui vols de negocis

, Madrid | Actualitzat el 26/06/2013 a les 19:15h

Ignacio González, visitant avui els terrenys del futur aeroport. Foto: Comunitat de Madrid

Malgrat la crisi econòmica i les restriccions pressupostàries, la Comunitat de Madrid ha anunciat avui la intenció de construir un nou aeroport a la capital de l'Estat, el cinquè, situat a deu minuts en cotxe del futur Eurovegas. El futur aeròdrom del Suroeste, situat entre El Álamo i Navalcarnero, és una antiga promesa electoral d'Esperanza Aguirre que, ara, el president de la comunitat, Ignacio González, està disposat a fer realitat. Segons la nota de premsa oficial, la nova infraestructura tindrà un moviment de 50.000 vols anuals, donarà feina a 15.000 persones i generarà un impacte del 0,6% del PIB regional.

González ha visitat avui els terrenys on hi farà construir l'aeroport per a vols xàrter i vols de negocis, i ha anunciat que ben aviat en traurà a informació pública el Pla Director i l'Informe de Sostenibilitat Ambiental que permetran iniciar les obres, que preveu que durin uns tres anys i es financiïn privadament. González calcula que la construcció de la infraestructura donarà feina a unes 15.000 persones, i que quan estigui en funcionament, ocuparà fins a 6.000 madrilenys. Segons els càlculs del govern autonòmic, a curt termini generarà una riquesa de 600 milions d'euros, i a vint anys vista, de més de 1.000 milions.

El nou aeroport quedarà reservat a avionetes i vols xàrter, a imatge i semblança dels aeroports de Farnborough, a tocar de Londres, o Le Bourget, a tocar de París. Per tant, no entrarà en competència directa amb Barajas, centrat en l'aviació comercial. Tot amb tot, sí que entrarà en conflicte amb els altres tres aeroports de la regió: el de Cuatro Vientos, el de Torrejón i el de Getafe, que en major o menor mesura ja acullen vols privats. Però, a diferència d'aquests altres, el nou aeroport es trobarà a tan sols deu minuts del futur Eurovegas. Malgrat això, González ha defensat que aquest cinquè aeroport "no té res a veure amb Eurovegas" perquè "és un plantejament que ja estava fet amb anterioritat".

Inversió privada

La Comunitat de Madrid estima que el projecte requerirà una inversió de 230 milions d'euros, que confia que sortiran de les butxaques d'una empresa privada que, un cop construït, el podrà explotar en règim de concessió durant uns 40 anys. Segons els seus càlculs, el 2018 ja podria estar en marxa.

A més, el govern autonòmic també calcula que, si Madrid és declarada seu dels Jocs Olímpics del 2020, Madrid necessitarà més vies d'entrada que las que té ara, i que la iniciativa privada estarà decidida a apostar-hi.

"Madrid és de les regions més importants del món i si volem ser competitius, hem de tenir un aeròdrom com els que ja existeixen en d'altres capitals europees", ha proclamat González. (extret de Nació Digital).