dijous, 11 d’octubre del 2012

WERT I L´ESPANYOLITZACIO DELS ESTUDIANTS CATALANS.

Abans d´ahir el Sr, Wert va representar el paper d´ell mateix. Un nacionalista espanyol que vol tornar a fer el que altres nacionalistes espanyols van intentar fer abans: ESPANYOLITZAR CATALUNYA.
No hi ha res de nou en les seves paraules, molts altres (durant segles) han intentat "espanyolitzar Catalunya".
I aquest es un dels seus problemes (dels espanyols) historics: no van entendre que en els casaments reials del S. XIV i XV es casaven els reis i cada territori continuava essent ell mateix.
Ells no, fa segles que intenten espanyolitzar una de les "parts " d´aquesta Espanya que ja no interesa a ningu mes que a ells.
Tampoc ens pot estranyar que posin una persona d´aquest estil en un Ministeri com aquest: no poden controlar TOT el que s´ensenya a Catalunya (ja controlen un percentatge molt alt), pero ho voldrien controlar tot i tenen les competencies traspassades.
Res de nou, aixo ja ho deia el mateix Wert fa dos anys (noticia de Naci´o Digital a continuacio) a les publicacions de FAES (d´on surten les "idees" del PP) i ho havien dit molts altres nacionalistes espanyols abans d´ell :

 

Wert ja anunciava la centralització educativa des de la FAES

El ministre espanyol d'Educació va traçar les línies de la seva política educativa en un informe per al nucli ideològic del PP l'any 2010

La segona pàgina de l'informe contrasta espanyolisme amb catalanisme

Les polèmiques declaracions del ministre espanyol d'educació, José Ignacio Weert, que ha defensat l' adoctrinament escolar per assolir objectius polítics nacionalistes en assegurar que la seva intenció és la "d'espanyolitzar els nens catalans" -afirmacions que han estat avalades pel president de l'executiu espanyol, Mariano Rajoy -, troben el seu rerefons ideològic en l'informe que el mateix Wert va realitzar l'any 2010 per encàrrec de la fundació FAES, vinculada al Partit Popular.

En aquest informe -una cinquantena de fulls amb format power point amb no més de 15 línies per pàgina-, titulat 'La sociedad española ante la agenda de reformas', José Ignacio Wert presentava l'11 de juliol del 2010 i dins el campus que la FAES va organitzar a Navacerrada les seves propostes reformistes, entre les quals hi figura un apartat específic dedicat a la educació i als canvis que, al seu parer, caldria fer.

Així, a la pàgina 36 de l'informe, Wert justifica el fracàs escolar en "un marc legal inadequat" i especialment en "una deriva 'democràtica' equivocada", al temps que defensa que la comunitat educativa "no pot ser democràtica, perquè el procés educatiu no és democràtic". Seguidament, a la pàgina 37, l'actual ministre defensa el nucli central de la seva política actual, la recentralització, tot assenyalant "els evidents excessos en la descentralització del sistema educatiu", al temps que assegura, sense citar dades ni fonts, que "hi ha més gent a favor que el sistema educatiu sigui gestionat per l'Estat que favorables a la seva gestió autonòmica". D'aquesta manera, Wert estableix un corpus dogmàtic que dóna via lliure al seu afany espanyolitzador.

Espanyolisme o catalanisme, Wert demana triar

A més, tot i que l'informe no al·ludeix explícitament a Catalunya al text, si ho fa a la part gràfica, on inclou fotos de la celebració d'aficionats a la selecció espanyola pel partit disputat el 7 de juliol del 2010 (semifinals del Mundial de Sud-Àfrica) amb la capçalera de la manifestació del 10 de juliol a Barcelona contra la sentència del Tribunal constitucional sobre l'Estatut -aprovat al Parlament de Catalunya i al Congrés dels Diputats i referendat positivament per la ciutadania catalana-. Entre les dues expressions de nacionalisme, Wert es pregunta "¿Con qué nos quedamos?". Tot i que a l'informe no hi ha una resposta explícita, la trajectòria de Wert al capdavant d'un ministeri amb competències més fictícies que reals -almenys a Catalunya, on l'educació es competència del govern català-, i la seva política nítidament recentralitzadora i espanyolitzadora demostra clarament quina és la seva resposta.